
Zainspirowany znalezionym gdzieś na YouTube pomysłem, nagrałem 5 odcinków programowania prostej gry z balonikami.
Gra ta jest dużo prostsza od poprzedniej (Oskar z Ulicy Sezamkowej), zawiera wiele podobnych elementów i nadaje się do przećwiczenia, powtórzenia, najlepiej do samodzielnej pracy. Nagrane filmy niech służą jako pomoc, wyjaśnienie, ale zachęcam do próbowania samodzielnie.
Jak już pisałem, Scratch, pomimo dziecięcego wyglądu, nadaje się nie tylko dla dzieci, ale także dla studentów Harvardu. Nawet kurs CS50 się do Scratcha odwołuje.
Opis gry
Na dalekiej Antarktydzie, mieszka sobie Demoniczny Pingwin. Pingwin (prawdziwy) może wygląda słodko, ale nikt nie chciałby dostać się pod jego dziób. Nie na darmo Pingwin Tux jest maskotką systemu operacyjnego Linux, który u niektórych moich uczniów wzbudza naprawdę spore przerażenie. Podobnie nasz demoniczny pingwin z gry. Niepozorny i stoi sobie w kącie planszy, ale gdy tylko klikniemy w dowolne miejsce planszy, natychmiast rzuca ołówek i bez pardonu zestrzeliwuje lecące słodkie baloniki. Miłej zabawy.
Filmowy pokaz
Etapy tworzenia
Scratch
https://scratch.mit.edu/studios/25519983/