Oskar z Ulicy Sezamkowej

Po ponad 2 latach przerwy, swoje działanie wznowił kanał U źródeł programowania. A na kanale pokaz budowy gry Oskar z Ulicy Sezamkowej.

Gra powstała w Scratchu i prezentuje kilka podstawowych technik. Nadaje się zarówno dla maluszków (klasy 2-3-4), jak i dla starszych, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z programowaniem.

Gra została zainspirowana pomysłem z wykładów na Harvardzie (kurs CS50),  co pokazuje, że Scratch może być wykorzystany również na uczelni wyższej.

Spis treści

Opis gry

Na Ulicy Sezamkowej, w swoim koszu na śmieci, mieszka Oskar. Oskar lubi śmieci jeść. Dlatego spadające z góry ekranu śmieci mają być przeciągane myszką przez gracza, do kosza Oskara. Każdy zjedzony śmieć dodaje punkty i powoduje, że Oskar wychodzi ze swojego kubła i macha do gracza.

W dalszej części gry, pojawiają się 2 kubły z Oskarem. Jeden zjada papierowe śmieci, a drugi to kosz na odpadki biodegradowalne (np. ogryzki).

Do gry potrzebne są pliki z grafikami.

W pliku jest więcej grafik, niż wykorzystuję do budowy gry, bo może być ona rozbudowywana, do czego zachęcam

Filmowy pokaz wykonania gry

 

Etapy tworzenia

Scratch

https://scratch.mit.edu/studios/25488295/

GitHub

https://github.com/u-zrodel-programowania/scratch

Author: Przemysław Adam Śmiejek

#chrześcijanin 🕆, #wieśniak 👨‍🌾, #aktor 🎭, #żeglarz ⛵, #edukator 👨‍🏫, #youtuber 📺 W latach 1999-2020 nauczyciel w zabrskich szkołach.